(Bijna) verhuizing 4/4 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu (Bijna) verhuizing 4/4 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu

(Bijna) verhuizing 4/4

Blijf op de hoogte en volg Michelle

24 Februari 2013 | Taiwan, Taipei

De eerste helft van de week verliep rustig, al moesten we allemaal wel weer even wennen aan de Chinese lessen na de vakantie. Donderdagochtend had Bastiaan kaartjes geregeld voor een concert, dus om half tien zaten we samen voor de laptop. Klinkt vreemd natuurlijk, maar het concert was een soort ‘huiskamerconcert via Skype’ van Walk off the Earth (juist, die band die bekend werd door met vijf personen tegelijk op één gitaar te spelen), waar Bastiaan voor 1 dollar een ‘kaartje’ voor had gekocht via internet. Het concert zou een half uur duren, maar uiteindelijk liep het uit tot bijna een uur en het was erg leuk! Helaas werden de liedjes wel een paar keer onderbroken door een ‘vraag en antwoord’-rondje voor de fans die over de hele wereld verspreid achter de computer zaten en via de chat met de bandleden wilden praten. ’s Middags moest Bastiaan zijn eindpresentatie van dit semester houden en dat ging goed, dus dat was een mooie afsluiting. ’s Avonds laat kwam Myrthe, onze kamergenoot tijdens het verblijf in dit hostel, weer terug van een vakantie met haar ouders en vriend in Hong Kong, dus nu delen we de kamer met z’n drieën. Ook vrijdag stonden we vroeger op dan normaal, want we hadden onze eerste les Spaans. We belandden in een klaslokaal met ongeveer vijftig leerlingen en echte Spanjaard als leraar (hoera, we waren niet de enige buitenlanders!). Hij opende de les met een kort praatje in het Spaans, dat Bastiaan en ik eigenlijk wel redelijk konden volgen, maar onze Taiwanese klasgenoten verstonden volgens mij vrijwel niets. Helaas moesten we tijdens deze les een aantal keer opstaan, door de klas lopen en met willekeurige mensen een paar basiszinnetjes (Hoe heet je? Mijn naam is…) oefenen en bleek dat er gedurende het semester een aantal toneelstukjes opgevoerd zouden moeten worden als toets. Ik ben erg blij dat ik al het toneelspelen tijdens de lessen Engels overleefd heb en ook Bastiaan zag deze acteerlessen niet zo zitten, dus we hebben besloten het lesboek te kopen en ons samen op de Spaanse taal te storten. Na de Chinese les ’s middags gingen we met z’n allen voor de zekerheid nog even bij Nicole langs om te vragen of we zondag inderdaad voor de laatste keer konden verhuizen. Ik kon m’n oren niet geloven toen ze ons vertelde dat we het nog een weekje uit zouden moeten stellen, aangezien de werkzaamheden in Dorm 3 blijkbaar nog zorgen voor een hoop overlast. Helaas voor Nicole ging dit mooie ons nog niet medegedeelde plannetje niet door, aangezien Bastiaan en ik volgende week bezoek hebben van papa, mama en Laura, de rest van de Nederlanders op vakantie gaat en we dus allemaal geen tijd hebben om te verhuizen. Uiteindelijk hebben we besloten dinsdag of woensdag terug te gaan, want dan hoeven we er maar heel eventjes te wonen totdat we de stad allemaal uit gaan. Zaterdag gingen Bastiaan en ik op zoek naar de ‘Dutch Shop’, die we laatst vanuit de bus opeens hadden gespot. Al vrij snel waren we op de goede plek, maar het was een erg klein winkeltje waar alleen stroopwafels verkocht werden. De verkoopster vond het erg interessant dat wij uit Nederland kwamen en gaf Bastiaan, die tien stroopwafels kocht als cadeautje voor zijn lerares en klasgenootjes op de laatste lesdag van dit semester, nog een extra zakje mee waar in kleine stukjes gebroken stroopwafel (maar dan alleen de wafel, dus zonder stroop) in zaten, dus daar hebben we samen ’s avonds tijdens een aflevering ‘Wie is de Mol?’ van kunnen genieten. Zondagochtend rond twaalf uur bleek dat onze pasjes (die functioneren als deur- en liftsleutel in dit hostel) niet meer werken en Myrthe kreeg bezoek van een boze schoonmaakster, die verontwaardigd zei dat we allang de kamer uit hadden moeten zijn. Bij de receptie hadden ze nog in het systeem staan dat wij hier maar tot en met vandaag zouden wonen (het oorspronkelijke plan dus), maar Nicole had blijkbaar niet doorgegeven dat we er nog wat daagjes achteraan moeten plakken. ‘s Middags heb ik buiten in het zonnetje mijn eindpresentatie geleerd, want mijn klasgenootjes en ik hoeven die dinsdag pas te doen. ’s Avonds gingen Bastiaan en ik bij McDonalds eten, waar ik pas halverwege mijn bestelling besefte dat het meisje achter de kassa één van mijn klasgenootjes bij Engels was. Ik hoopte dat ik na een half jaar in Taiwan toch wel beter in staat was om Chinese gezichten te onthouden, maar niets blijkt dus minder waar…

• 24 Februari 2013 - 15:03

Henk:

Hey Bastiaan en Michelle,

Vanuit een nog immer winters Holland de hartelijke groeten en de griepperiode is gelukkig bijna achter de rug. Jullie hebben een mooie week tegemoet vanwege het zonnige weer én het bezoek van Pa, Ma en Laura natuurlijk. Ik geloof wel dat de Chinezen wat moeite hebben om de organisatie van iets, b.v. verhuizingen, goed in de hand te houden. Bij ons bedrijf komt Maandag een delegatie van Tang Steel op bezoek en zij reizen daarna nog door naar onze dochter firma in Polen.

Veel plezier volgende week en sluit de volgende studieperiode goed af het is nog maar 1 Semester en dan zit het er alweer op !

Groetjes en Hasta la Vista Pa Henk en Ma Hennie

• 24 Februari 2013 - 15:27

Angelique:

Jammer, dat jullie dinsdag al verhuizen anders hadden we nog wat verhuisdozen mee kunnen nemen.....
    Tja, organiseren is een vak en ach, zo'n stelletje hollanders begeleiden.....dat valt niet mee voor Nicole.
    Gaan we Nicole nog zien volgende week anders heb ik nog wel wat tips voor haar!
    Zoals pa Henk al zei, vanuit een winters holland,( wanneer houdt die sneeuw toch eens op?), is het een heerlijk idee te weten dat wij volgende week samen met jullie in een warm Taiwan rondlopen. (sorry Henk en Hennie, uiteraard nemen we jullie knuffels mee en ook in gedachten mogen jullie gratis meereizen :))

Nog 1 dagje werken, de laatste spulletjes in de koffer, nog 2 tentamens en dan vliegen we.....

groetjes Abraham, mama en Laura

• 25 Februari 2013 - 00:17

Charlotte:

Hey Michelle en Bastiaan,

Veel plezier met het bezoek van de familie Verpaalen! Wij zitten nu in Santiago de Chile met Lyon en Jeanne en het is ons (tot nu toe) goed bevallen :)

Groetjes Charlotte en Dick

• 25 Februari 2013 - 15:37

Jeanne:

Hoi Michelle en Bastiaan,

een hele fijne week met de familie !! Hopelijk hebben ze een goeie reis gehad !
    Wij genieten hier nog een paar dagen en dan is het helaas al weer tijd om naar het koude Nederland te gaan
    ( kunnen we ons niks bij voorstellen)
    Heel veel groetjes aan iedereen ! Geniet er van !!!!!!!
    Liefs van Jeanne en Lyon uit het zeer warme Santiago !