Klassenuitje naar het National Palacemuseum - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu Klassenuitje naar het National Palacemuseum - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu

Klassenuitje naar het National Palacemuseum

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 Mei 2013 | Taiwan, Taipei

De problemen met inschrijven voor onze minors duurden nog een paar dagen voort. Maandag kregen we inderdaad een mailtje van onze studiecoördinator, waarin zij schreef verkeerd geïnformeerd te zijn over de startdatum van de inschrijfperiode voor de minors. Ik vraag me af in hoeverre dat mogelijk is, aangezien de datum ontzettend duidelijk op de website van de Universiteit vermeld staat. Na de lessen, het zwemmen en het avondeten maandag kreeg Bastiaan uit Leiden een voorzichtig bericht dat ze bij zijn minor een plekje voor hem vrij houden, en dinsdag werd dit echt bevestigd. Helaas kreeg hij vrij snel hierna een ander mailtje waarin hem werd verteld dat hij eigenlijk een andere minor moet volgen als hij over twee jaar toegelaten wil worden tot een bepaalde master. Aangezien deze masterkeuze voor hem eigenlijk al heel lang vast staat, moest de minorinschrijving dus weer ongedaan worden gemaakt en bij de juiste minor worden goedgekeurd. Gezien de vrije dagen in verband met hemelvaart en het weekend, is dit nog niet bevestigd. Ik kreeg woensdag bericht dat mijn plekje vrijgehouden wordt. Donderdag had ik een ‘debat’ in de klas, samen met Myrthe en mijn Amerikaanse klasgenoot moesten wij pleiten voor de aanleg van een nieuwe snelweg in het oosten van Taiwan. De Taiwanese regering is hierover blijkbaar al vijfentwintig jaar aan het discussiëren, wij hadden slechts een lesuurtje voor ieders argumenten. Vrijdagochtend hebben we in een boekenwinkel nog een mooi Chinees spreekwoorden-/gezegdenwoordenboek gevonden en Bastiaan had een Engels boek over de grammatica van het Mandarijn besteld. Ik zag tussen de andere woordenboeken opeens een Nederlands-Chinees woordenboek uit 1983. De Chinese woorden stonden in handschrift achter de Nederlandse getypte woorden en omdat het boek al zo oud was, stonden woorden als ‘computer’ er natuurlijk nog niet in. Ondanks de ietwat ouderwetse inhoud was het toch een handig woordenboek, dus die heb ik ook maar toegevoegd aan onze verzameling. ‘s Middag had ik geen les, in plaats daarvan gingen we ’s avonds met de lerares naar het Nationale Paleismuseum, waar we drie uur lang informatie moesten zoeken, zodat we maandag een presentatie kunnen geven. Bastiaan is vrijdagavond dus in zijn eentje gaan zwemmen en toen ik rond tien uur weer terug kwam, zijn we samen een bordje schaafijs met vers fruit gaan eten. Overigens is het heel wat dagen ontzettend warm geweest, de temperatuur lag zelden onder de dertig graden en helaas koelde het ’s nachts bijna niet af, dus vooral in Bastiaans kamer was het niet prettig slapen. Zaterdag regende het de hele dag, maar gelukkig hadden we al besloten dat we deze dag allebei zouden gebruiken voor een huiswerkdagje. Deze laatste weekjes moet er nog een eindpresentatie gegeven worden (Bastiaan gaat zijn klasgenoten komende woensdag een presentatie geven over terrorisme en ik heb tot volgende week maandag de tijd om twee Taiwanezen te interviewen over een bepaald onderwerp en dat vervolgens te presenteren), en zowel Bastiaan als ik behandelen dit semester in de klas meer hoofdstukken dan gepland, dus het tempo ligt wat hoger. Nadat we ’s avonds een groot bord rijst, ei, worst en hamburger hadden weggewerkt en wat series hadden gekeken, stond ik bij de bushalte op de bus naar huis te wachten, toen ik werd aangesproken door een Taiwanese vrouw die me de weg wilde vragen. Halverwege haar zin keek ze me pas aan en toen ze zag dat ik ‘een buitenlander’ was, sloeg ze haar hand voor haar mond en maakte ze dat ze wegkwam. Niet veel later vroeg een Taiwanese man me (ook aarzelend) waar de Shida Night Market was en die kon ik hem gelukkig wijzen. Ondanks mijn plotselinge verkoudheid wilde Bastiaan zondagmiddag toch met me naar de Dante om wat te drinken en het volgende hoofdstuk Spaans te doen, maar helaas zat de Dante helemaal vol en belandden we bij de Starbucks, waar nog een minitafeltje vrij was. Ook vandaag regende het maar door, dus waarschijnlijk hadden de Taiwanezen zelf ook niets beters te doen dan in een koffietentje de dag doorbrengen.

  • 12 Mei 2013 - 20:58

    Jeanne:

    Hoi Michelle.

    Starbucks is ook geen straf , toch ?? wij zijn helemaal weg van Starbucks en dan vooral die lekkere ijscoffee , heerlijk !!
    heel veel succes nog de laatste weekjes , ik ga je verslagen echt missen !!!!!

    Groetjes Jeanne en Lyon

  • 12 Mei 2013 - 21:06

    Angelique:

    Het lijkt wel of je ons alvast een beetje laat afkicken hier in Nederland. Het is maar een klein verslagje en een enkele foto......want ondanks het feit dat wij uitkijken naar jullie thuiskomst in juni zullen wij straks wel in een gat vallen.
    Wat moeten wij nu op zondagavond? De wekelijkse spanning in afwachting van de smakelijke verhalen, frustraties en bijzondere ervaringen met mooie foto's van jullie in het verre Taiwan zullen we best gaan missen. Wat gaat zo'n wekelijks ritueel een gewenning worden hè?
    Maar natuurlijk is het wel veel leuker en fijner de wekelijkse belevenissen die straks in Leiden weer plaatsvinden face to face te horen. Ook dat zal weer snel wennen en dan kijken we met zijn allen terug op een geweldige ervaring voor jullie.

    groetjes Frank, Angelique en Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 37103

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 01 September 2015

China, 2015

26 Augustus 2012 - 26 Juni 2013

Taiwan, 2012-2013

30 Juni 2011 - 29 Juli 2011

Peking, 2011

Landen bezocht: