Leuke verjaardag! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu Leuke verjaardag! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu

Leuke verjaardag!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 Maart 2013 | Taiwan, Taipei

Nadat we in november (!) het volgende seizoen van Masterchef Australia hadden besteld via internet, kwam het pakketje na een paar verzendpogingen maandag dan eindelijk aan. Na het eten mochten Bastiaan en ik van de bewaker van Dorm 3 in ‘onze’ gemeenschappelijke ruimte zitten, want verder is er op Gongguan geen enkel gebouw waar we samen rustig kunnen zitten. Wat later op de avond heb ik na lange tijd maar weer eens hardgelopen en daarna was het tijd om met Esther te skypen. Dinsdag had ik toets over het eerste hoofdstuk van dit semester en daar waren we (in plaats van één uur, wat we gewend zijn de afgelopen maanden) bijna twee uur mee zoet. Woensdag had ik voor de les afgesproken met Kitty. We hebben samen geluncht en gezellig zitten kletsen. Ze heeft nog nooit échte sneeuw gezien, dus ik ben benieuwd hoe ze de Nederlandse winter gaat ervaren volgend schooljaar! Stroopwafels zijn in ieder geval alvast goedgekeurd. Donderdag mocht Bastiaan zijn eerste presentatie in de nieuwe klas houden met als onderwerp Koninginnedag in Nederland. Hij kreeg ook nog een Indonesisch plakje cake van zijn Indonesische klasgenoot (al een wat oudere man) en die gaf Bastiaan ook voor mij een heel stuk, terwijl ik hem helemaal niet ken! Vorig semester trakteerde Bastiaans lerares ook vaak snoepjes of koekjes in de klas, en toen kreeg Bastiaan ook altijd iets voor mij mee, wat een verwennerij dit jaar! ’s Avonds hebben we samen de dvd bekeken van de eindpresentatie van mijn klas tijdens het tweede semester, heel wat foto’s van de week met Henk en Hennie in Taipei en foto’s en filmpjes van papa’s verjaardagsfeest. Toen ik laat op de avond thuiskwam zat er een minikakkerlak op mijn bureau, dus dat zorgde voor heel wat gegil (bij de Taiwanese meisjes vreemd genoeg) maar na een korte zoektocht overleefde de kakkerlak het niet en kon ik gelukkig weer achter mijn bureau kruipen. Machteld vertelde ook nog dat één van de Taiwanese meisjes boos was geworden op haar, omdat we een minpunt hadden vanwege spullen die op de gang stonden. Blijkbaar is hier een strafpuntensysteem in werking en als je bijvoorbeeld je afval niet goed scheidt of spullen op de gang zet, krijg je een minpunt. Machteld en ik hadden hier niets over gehoord en ik was degene die mijn wasteiltje en sportschoenen netjes in het hoekje van de gang had gezet, omdat ik in de kamer gewoon geen plek over heb. Typisch Taiwanees dat er in een gebouw met alleen maar studenten een soort kleuterschoolsysteem bestaat. Vrijdag was het dan zover: eindelijk ‘volwassen’… Aangezien het een gewone lesdag was en ik verder geen groot feest had georganiseerd, ging ik er vanuit dat het een redelijk rustig dagje zou worden. Wel kon ik op het postkantoor een pakketje ophalen, dat ik mee naar school heb genomen en in het bijzijn van Bastiaan heb uitgepakt. Het was een leuk verjaardagspakket van Henk en Hennie met tijdschriften, een puzzelboekje, paaseitjes, kleine verpakkingen hagelslag en kuipjes roomboter, hartstikke leuk! We maken iedere dag van twaalf tot twee huiswerk in de bieb, maar vandaag verliet Bastiaan me vrij snel met de mededeling dat hij me graag om half twee in het Guest House wilde zien. Toen ik daar – zenuwachtig als ik word van dit soort geheimzinnigheid – aankwam, werd ik door de zeven andere Nederlanders verwelkomd met een keihard ‘Lang zal ze leven’ en een heerlijke taart! Na de les ging ik met Bastiaan eten bij een Italiaans restaurant, maar voordat we bestelden toverde Bastiaan een leuke kaart van opa en oma én een van Laura en Lars (met een gouden verjaardagskroon erin!) tevoorschijn, en daarna mocht ik ook Bastiaans cadeautasje openmaken. Daarin vond ik een mooie nieuwe portemonnee, die erg welkom was gezien de aftakeling van mijn oude portemonnee. Ik wilde Bastiaan al gaan bedanken, maar toen vertelde hij dat er nog iets in zat. Ik vond een papiertje waarop een vluchtschema voor twee personen was afgedrukt: eind augustus vliegen we samen voor vier dagen naar Rome! Eigenlijk kan ik het nog steeds niet geloven, maar dit was natuurlijk echt een fantastisch cadeau. Tijdens het eten gingen de gesprekken dus voornamelijk over Rome en de heerlijke pizza’s droegen natuurlijk perfect bij aan de sfeer. Nadat we ’s avonds samen nog een paar series hadden gekeken ging ik naar huis, waar ik op mijn bureau een Chinees felicitatiebriefje en een reep chocola vond van één van de Taiwanese kamergenootjes, die van Machteld had gehoord dat ik jarig was. Om half 12 had ik nog een kort Skypegesprek met papa, mama en Laura. Laura en ik hadden ook nog een verlaat verjaardagscadeau voor papa, namelijk twee foto’s van ons uit Taiwan op canvas, die Laura tijdens het Skypen aan papa kon geven, dus ik kon meegenieten van zijn reactie. Zaterdag was het weer erg warm, dus we zijn naar de Botanische Tuinen gegaan, waar we helaas de Lotusvijver nog niet in bloei konden bewonderen, maar we hebben ons prima vermaakt op een bankje in de zon met een paar boterhammetjes met roomboter en hagelslag! ’s Avonds hebben we even met Michiel en Geri geskypet en konden we de inmiddels flink gegroeide Lenn weer eens zien, erg leuk! Zondag hebben Bastiaan en ik de hele middag besteed aan het tweede hoofdstuk uit ons boek Spaans en na een Koreaanse maaltijd hebben we met alle Nederlanders een spelletje gespeeld onder het genot van stroopwafels en drop, dat allemaal door een Leids klasgenootje van ons was opgestuurd.

  • 17 Maart 2013 - 18:00

    Angelique:

    Hallo Chellie,

    Wat een gezellig verslag weer over een bijzondere week in Taipei. Leuk dat jij je nu dan eindelijk volwassen voelt terwijl je dat eigenlijk al 3 jaar bent. Maar misschien ben je na dit jaar in Taiwan inderdaad wel écht volwassen geworden.
    En je ziet, je hoeft zelf geen groots feest te organiseren voor je verjaardag, dat doen anderen wel voor je.
    En verrassingen waren er volop de 15e! Leuk hoor.
    Het is jammer van dat ene 'minpuntje' deze week maar zo te lezen zijn er deze week ook genoeg pluspunten geweest voor je.....
    Wij hebben vanmiddag met Jeanne en Lyon naar de Taiwan-foto's zitten kijken, onze verhalen verteld en uiteraard hun vakantieverhalen en foto's uit Chili aangehoord en gezien.

    liefs papa, mama en Laura

    ps. Die kroon staat je prima!

  • 17 Maart 2013 - 21:35

    Jeanne Keustermans:

    Hoi Michelle,
    Wat een verrassingen op je verjaardag !!! Leuk hoor ! , Dit zal toch altijd een bijzondere verjaardag blijven !
    We hebben inderdaad genoten vanmiddag van de foto's uit Taiwan, wat een belevenissen voor jullie allemaal .
    Enne , een kaart van Laura en Lars ??? hebben we iets gemist ???
    En heb jij die kakkerlak verwijderd ? Dapper hoor !!!!!!!!

    Groetjes Jeanne en Lyon

  • 18 Maart 2013 - 17:25

    Charlotte:

    Wat een romantisch en lief vriendje heb jij Michelle! Fijn dat je zo'n gezellige verjaardag hebt gehad, nog van harte proficiat.

    En voor wat betreft dat nonchalante zinnetje over Laura en Lars sluit ik me aan bij Jeanne! Wat heb ik gemist? Zal zo FB eens even uitkammen :)

    Groetjes Charlotte

  • 24 Maart 2013 - 20:03

    Dik En Lineke :

    Hallo Bastiaan en Michelle,

    Allereerst onze felicitaties voor jou Michelle, zo te lezen heb je jouw verjaardag dit keer op een bijzondere wijze gevierd en dat zul je vast nooit vergeten!
    En wat heerlijk om samen nog naar Rome te gaan....
    Van Henk en Hennie hebben we begrepen dat jullie nu op meer afstand van elkaar een periode door moeten brengen, dat zal wennen zijn, maar ook vast wel goed komen! Zet em op hoor...

    Nog een paar maanden te gaan en dan gaan jullie (als wij het goed begrepen hebben) nog van een een prachtige vakantiereis genieten. Super vooruitzicht...!
    Wij zijn dit weekend terug gekomen van een weekje vakantie op Tenerife met zomerse temperaturen... Dan is het ff wennen om terug te zijn in het nog zeer koude Hollandse landje... Bah, zou zo een ticket willen kopen om nog weer terug te gaan, maar jah gelukkig verteld onze agenda dat we weer aan de slag moeten... (niet verkeerd in deze tijd...toch?)

    Geniet nog van een bijzondere periode in jullie leven in Taiwan hoor!
    Hartelijke groet van ons vanuit Hoogeveen,

    Dik en Lineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 37099

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2015 - 01 September 2015

China, 2015

26 Augustus 2012 - 26 Juni 2013

Taiwan, 2012-2013

30 Juni 2011 - 29 Juli 2011

Peking, 2011

Landen bezocht: