Onverwacht afscheid van Tamara en verhuizen - Reisverslag uit Beijing, China van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu Onverwacht afscheid van Tamara en verhuizen - Reisverslag uit Beijing, China van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu

Onverwacht afscheid van Tamara en verhuizen

Door: michelleverpaalen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

22 Juli 2011 | China, Beijing

Donderdagochtend waren we van plan te ontbijten op straat, maar toen de wekker ging, regende (!) het erg hard. We hebben toen besloten uit te slapen, die dag zouden we eigenlijk naar de Verboden Stad gaan, maar in de regen leek ons dat niet erg leuk. Toen het rond de middag eindelijk een beetje opklaarde, zijn Joren en Sil ontbijt/lunch gaan halen, en toen we dat op onze kamer gegeten hadden, wilden we naar een wijkje in Beijing gaan, waar een soort mega-'rommelmarkt' is. Helaas kreeg Tamara vlak voor vertrek een telefoontje vanuit Nederland, en moest ze wegens familieomstandigheden zo snel mogelijk een vlucht terug naar Nederland te boeken. Nadat we haar geholpen hadden met het pakken van haar koffer, hebben we het reisbureau opgezocht en gelukkig kon geregeld worden dat ze diezelfde nacht nog kon vertrekken. 's Avonds hebben we nog met z'n allen gegeten en daarna zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan. Daar hebben we tot half twee gewacht, tot Tamara naar het vliegtuig kon. Met z'n drieen konden we vervolgens weer terug naar het hostel, waar wij de volgende ochtend ook moesten vertrekken. Na een kort nachtje hebben wij ook onze spullen ingepakt en uitgecheckt bij het hostel waar we drie weken lang verbleven. Na een drukke metroreis met vier koffers en een zoektocht door onze nieuwe 'woonbuurt', kwamen we aan bij een mooi hostel. Helaas waren we veel te vroeg, dus onze kamer was nog niet schoongemaakt. We konden onze koffers in het hostel laten staan, en toen zijn we naar de rommelmarkt gegaan. Rond een uur of vijf zochten we het hostel weer op, en daar bleek onze kamer inmiddels beschikbaar te zijn. (Tamara, we hebben een normale wc! Het nadeel hier is dan wel weer dat de douchekop schuin boven de wc hangt, dus als je gedoucht hebt, is de wc ook nat, haha!) Nadat we onze koffers gedropt hadden, hebben we in een mini-restaurantje om de hoek gegeten. Het was heerlijk, maar wat aan de dure kant (bij binnenkomst hing er een groot bord met goedkope gerechten, maar wij kregen een menukaart zonder prijzen voor ons neus). Ook hier waren we de laatste klanten, en toen we wilden betalen, zaten de baas en bazin allebei in dezelfde ruimte als wij. Ik mocht alles voorschieten voor Joren en Sil, en dat werd zwaar afgekeurd door de baas, haha! Hij vond het een schande dat de twee jongens mij lieten betalen, en gelijk had hij natuurlijk ;)
Morgen gaan we naar de Dragon Gorge, het ziet er op foto's echt prachtig uit, dus we zijn benieuwd! Zo begint onze laatste week in Beijing al weer, de tijd gaat hier zo ontzettend snel!
Lieve Tamara, ik mis je nu al (ook al zijn Joren en Sil hartstikke gezellig)! Heel erg veel sterkte in Nederland, en ik spreek je snel weer hopelijk! XX

• 22 Juli 2011 - 14:37

Mama:

Fijn dat jullie de weg naar het nieuwe verblijf gevonden hebben en dat jullie het weer treffen met het hostel. Ik neem aan dat de verboden stad ook nog op het programma staat deze week en dan morgen naar de 'draak'.
    Je zult morgen wel getrakteerd worden door Joren en Sil dus neem iets lekkers hè :)
    Geniet ervan de komende dagen!
    liefs van papa,mama en Laura

• 22 Juli 2011 - 16:24

Tamara:

He meid, wat een gek idee om jullie nu vanuit Nijverdal te volgen! Maar ik doe het met plezier hoor! Ik ben benieuwd naar de Dragon Gorge, wat is het? En waar zitten jullie nu precies (adres)? Kan ik misschien even googlen ;)
    Liefs, Tamara
    p.s. De kok heeft gelijk, een schande! Wat moet je toch met twee van die schooiers he! :P

• 22 Juli 2011 - 16:25

Tamara:

p.s. Ik mis jullie allemaal ook al! xxxxxx

• 23 Juli 2011 - 04:31

Laura:

Heey michelle!"

leuk om weer wat van je te horen!
    Wel jammer van Tamara!
    Heel veel plezier nog daar in China!
    Het klinkt verder allemaal heel leuk
    Ik moet nu gaan want we gaan op vakantie nu!

Kus Laura

• 23 Juli 2011 - 15:11

Tante Joke:

Lieve Michelle, wat beleven jullie wat in China. Wat jammer voor Tamara dat ze onverwachts terug moest keren naar Nederland. En nu zit je opgescheept met twee kerels die jou het eten laten betalen. Schande is het. Nou ze zullen het nog wel vaak moeten horen.
    Michelle nog veel plezier en hartelijke groeten, van tante Joke en