Lai dao le! - Reisverslag uit Beijing, China van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu Lai dao le! - Reisverslag uit Beijing, China van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu

Lai dao le!

Door: michelleverpaalen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

02 Juli 2011 | China, Beijing

Vanochtend om 7 uur kwamen we aan bij ons hostel voor de komende drie weken, na een lange reis van een dag of twee. Donderdagavond vertrokken we vanaf Schiphol om half 12, en rond 5 uur (plaatselijke tijd) landden we in Moskou, waar we zeven uur op het vliegveld door moesten brengen voordat we verder vlogen naar Beijing. Rond 1 uur 's middags vlogen we naar Beijing, daar kwamen we vannacht om 1 uur (ook plaatselijke tijd) aan. Daarna moesten we nog 5 uur wachten, tot we opgehaald werden door de organisatie waar we om 6 uur mee hadden afgesproken. Gelukkig vonden we de man met het papiertje met onze namen in zn handen uiteindelijk, want het was niet helemaal duidelijk waar we elkaar zouden zien haha, dus dat was eventjes goed zoeken. Hij nam ons mee naar zn auto en daar paste al onze bagage gelukkig net in, dus we konden vertrekken naar het hostel in Beijing. De man sprak amper Engels, dus we hebben in het Chines geprobeerd een gesprek te voeren, wat nog redelijk lukte ook! Hij wilde meteen weten of er in Nederland echt zo veel molens waren haha, maar ook zn Chinees ging vaak veel te snel, dus het grootste gedeelte van de tijd praatten we volgens mij volledig langs elkaar heen, haha! Het verkeer hier is wel eventjes iets anders dan op de Nederlandse snelwegen, iedereen snijdt elkaar af en toetert er vrolijk (of eigenlijk vooral geïrriteerd) op los. Onze chauffeur was het opvallend genoeg niet met ons eens, toen we zeiden dat het Chinese verkeer wel erg chaotisch was. Uiteindelijk heeft hij ons wel veilig bij het hostel gebracht, waar we vriendelijk werden ontvangen en waar een kamer voor ons vieren klaargemaakt was, terwijl we eigenlijk op slaapzalen terecht zouden komen, dus dat was een meevaller! Nadat we onze spullen even in de kamer hadden gezet, werden we opgehaald door Melissa Gao, de persoon die alles hier regelt voor de vrijwilligers. Zij heeft ons eerst wat uitgelegd over onze bezigheden de komende weken (we mogen les gaan geven aan kindjes tussen de 3 en 6 jaar oud, dus dat moet ik wel aankunnen met mijn Engels niveau, lijkt me!) en daarna nam ze ons mee naar buiten voor een rondleiding in de buurt van het hostel. Het was toen pas half 8 's ochtends, dus alle winkels waren nog gesloten, maar het zag er allemaal erg indrukwekkend en vooral ontzettend groot uit. Maandagochtend komt ze ons om half 10 ophalen, dan brengt ze ons naar het schooltje om ons kennis te laten maken met de leerlingen en ons de lesboeken te laten zien. Tot die tijd moeten we onszelf hier zien te vermaken, en ik denk dat dat geen enkel probleem zal worden! We hebben net eventjes ontbeten, en nu gaan we douchen en een paar uurtjes slapen, want we zijn inmiddels al een uur of 40 wakker, op de korte dutjes in het vliegtuig na dan.
Ook voor jullie nog eventjes Welterusten, want in Nederland is het 6 uur vroeger dan hier, dus daar slaapt iedereen hopelijk nog! XXX

• 02 Juli 2011 - 05:05

Jacomijn:

Ha Michelle!
    Ontzettend leuk om jou op deze manier te volgen op je reis!
    Heel veel plezier gewenst en succes met het lesgeven. Spannend zeker?

Groetjes uit Kapelle

• 02 Juli 2011 - 07:02

Jeanne:

Hoi Michelle, wat fijn dat we al zo'n uitgebreid verslag van je krijgen.
    Jullie zullen toch wel erg moe geweest zijn na zo'n lange reis.Dat wachten op zo'n vliegveld is ook niet alles hé ? Maar jullie zijn met z'n vieren , dat scheelt..........
    Wat goed dat jullie je al een beetje verstaanbaar konden maken in het chinees !! Over 4 weken vloeiend denk ik...........
    Heel veel succes met les geven aan die kleine chineesjes !!
    Liefs uit Gilze van Jeanne en Lyon

• 02 Juli 2011 - 07:06

Papa,mama En Laura:

Zo, dat is fijn wakker worden! We zijn blij te lezen dat jullie de lange reis doorstaan hebben en verrast zijn met een 4pers.kamer waar jullie de komende tijd kunnen doorbrengen. De eerste geluiden klinken dus goed en we gaan ervan uit dat jullie dit weekend lekker bij kunnen komen om daarna aan de leuke klus te beginnen met die Chinese ukkies.Leuk joh!
    Waar hebben jullie zo vroeg deze ochtend een pc gevonden? Lekker ontbijtje genoten? Nou, geniet dit weekend van de kennismaking met Beijing en groetjes aan Joren,Tamara en Sil, liefs van papa,mama en Laura

• 02 Juli 2011 - 09:40

Annelies:

Hooooi!! Goed om te horen dat het reizen zo is gelopen!:D En dat klinkt idd allemaal erg indrukwekkend zeg, zeker dat verkeer haha, niks voor mij! Wel super dat je al lekker Chinees hebt kunnen praten en dat langs elkaar heen praten lag vast gwoon aan die chauffeur;)! Ben erg benieuwd hoe het vrijwilligerswerk gaat bevallen! Tot lezens haha! Xx

• 02 Juli 2011 - 09:52

Angela Vermeulen:

Hoi Michelle,
    Ja, het verhaal over het verkeer klinkt ons bekend in de oren, hahaha.
    We gaan je volgende komende tijd in Beijing! Geniet van alle dingen om je heen en vooral van die kleine ukkies die het vast heerlijk vinden om iets van jullie te leren, groetjes Angela

• 02 Juli 2011 - 10:09

Esther:

Sjellieeee!
    Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen met Aeroflut, hihi!
    Wat een lange reis is dat geweest zeg!
    En een 4-persoonskamer, dat valt mee!
    Ook grappig voor jullie om te merken dat je na een jaartje al met Chinezen kunt communiceren, echt knap!
    Inmiddels heb ik de rol van zus van Laura voor een maandje op me genomen, haha, dus wij redden ons nog!
    We hebben al nagels gelakt en gezichtsmaskertjes opgedaan, aangezien jij dat ook altijd met haar doet! (hihi, grapje natuurlijk)
    Ze is vast heel blij als je er weer bent, net als je ouders trouwens,
    maar ze hadden er alle vertrouwen in dat het daar helemaal goed komt met je!
    En ik natuurlijk ook!
    Laat snel weer wat van je horen, en wie weet kunnen we nog is Skypen!
    xxxx

• 02 Juli 2011 - 10:59

HP:

Hoi Michelle,
    Dat is meteen een indrukwekkend verslag zeg. Chris en ik hebben gelijk maar besloten om vanavond Chinees te eten. Zijn we een beetje in de juiste sfeer.

Groet HP

ps laten Chinezen echt een boertje na het eten om te laten merken dat ze het eten lekker vonden?

• 02 Juli 2011 - 14:56

Rolinda:

Hoi Michelle,
    Fijn dat jullie reis goed verlopen is, rust maar even lekker uit en dan óp naar de Chinese kindjes. Je moet dan nog wel tegen Tamara zeggen dat haar koffer weliswaar niet vol was op de heenweg, maar dat er toch geen Chinees peutertje in hoort te zitten als ze over vier weken weer naar huis komt! I hold you personally responsible!! :-)
    Groetjes van Tamara's moeder.

• 02 Juli 2011 - 17:31

Vivienne:

Zo hee......dat was leutig wakker worden vanmorgen met gelijk een verslag van je.....en nog uitgebreid ook! Dat je nog zo wakker bent om achter pc te kruipen zeg.......nu lig je 24 uur bij te slapen??? Hahaha maarre......hoe was je ontbijt? Nasi? En hoe was de lunch? Nasi? En je diner......laat me raden.....nasi?

Nou even bijtanken nu en dan op naar de kleintjes! Wel een superleuke leeftijdscategorie! Heel veel plezier en je verslag lezen is heeeeeeeerlijk! Dusse.......kom maar op :)

Franky, vief, zhane en quinty incl innie minie stem

• 02 Juli 2011 - 17:38

Fam. Pronk:

Hai allemaal, wat fijn om al een verslagje van de eerste dag te kunnen lezen.Wat gaan jullie aan lieve kleine Chineesjes lesgeven zeg! Echt sweet! Benieuwd of jullie net zoveel van hen gaan leren als zij van jullie. Morgen nog een dag om te acclimatiseren en dan snel aan de slag. Geniet met volle teugen! Veel liefs voor jullie allemaal, maar vooral natuurlijk een dikke knuffel voor Joren.

• 03 Juli 2011 - 16:39

Tante Joke:

Lieve Michelle, wat leuk al zo snel een verslagje van je te ontvangen over je belevenissen van de laatste dagen. Wat een lange reis en wat een avontuur,maar jullie redden het wel met z"n vieren. We zijn heel benieuwd naar je ervaringen in de komende tijd
    Veel succes gewenst en veel plezier met jullie vieren. Groeten, oom Wiebe en tante Joke.

• 03 Juli 2011 - 18:37

Debby Theunis:

Hoi Michelle,
    Goed om te lezen dat jullie na jullie lange trip goed en wel zijn aangekomen op jullie bestemming.
    Wens je een fijne, leerzame maar zeker gezellige tijd in Beijng!!
    Kom zeker op z'n tijd ff kijken op je blog hoe je avontuur verloopt!!!
    Veel plezier en geniet.
    Groetjes, Debby

• 04 Juli 2011 - 06:48

Chris:

hé michelle gaaf zo'n verslag ben erg benieuwd hoe het je verder zal vergaan ....t is maar een klein beetje ver weg...

wij gaan vrijdag weg ook daar zullen we je verslag volgen de laptop gaat natuurlijk ook mee.....

xxxjes chris

• 04 Juli 2011 - 07:51

Laura:

Michelle!!

sorry dat ik een beetje laat reageer, ik had al wel gelezen dat je was aangekomen, maar had nog geen tijd gehad om terug te reageren..

Goed om te lezen dat je bent aangekomen!!
    Wat goed dat je die man toch nog een beetje hebt kunnen verstaan en dat je het bordje hebt kunnen vinden natuurlijk, want dat zou anders niet zo handig zijn geweest...
    Ik hoop dat je het een beetje overleefd in het verkeer daar!!

Echt leuk joh dat je Engelse les mag geven aan die leeftijd! lijkt me echt heel leuk!

Het optreden van Lisa en Karin ging trouwens goed! Het zag er heel leuk uit;)

heel veel plezier daar!!

kus Laura!

• 05 Juli 2011 - 10:39

Hoi Michelle!!:

Leuk verhaal hoor! Ik denk dat je je erg goed gaat vermaken, de komende tijd en dat je veel ervaringen gaat opdoen! Heel goed dat je gegaan bent. Je was goed aangekomen, las ik. Dat mocht ook wel, want ik vond je wat magertjes de laatste tijd! (ha-ha)

O ja: Laat me ff weten of dat nou idd klopt, van dat boeren na het eten en hoe hard en zo, want dan kan ik er hier mijn voordeel mee doen!! Groeten Lyon

• 05 Juli 2011 - 16:27

Charlotte:

Ha Michelle,

van Lyon hoorde ik dat je inmiddels Beijing zit! Gaaf joh, Dick en ik zijn heel jaloers op jou. Wij vertrekken zaterdag voor een weekje naar Italie. Ook leuk hoor, maar super suf in vergelijking met China natuurlijk ;)

Ben erg benieuwd wat je naast je vrijwilligerswerk allemaal gaat doen en zien! En hopelijk kom je met heel veel bruikbare reistips terug (want wij zouden ook wel naar China willen)

Enne, wat betekent Lai dao le nou eigenlijk?

Tot de volgende update!

Groetjes van je nichtje