Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Augustus 2012 | Taiwan, Taipei

Afgelopen zondag werden Bastiaan en ik door een hele lieve groep familie en vrienden uitgezwaaid op Schiphol, na een half jaar wachten was het eindelijk tijd om naar Taipei te vliegen! De reis verliep prima, al duurde het allemaal natuurlijk wel ontzettend lang, en hadden de stewardessen het fijne idee om ons slaapritme in de war te schoppen (de lichten gingen vrij snel na de eerste maaltijd uit, om daarna weer aan te gaan toen wij eigenlijk wel toe waren aan wat slaap, rond 12 uur 's avonds..). In Bangkok moesten we een kleine twee uur het vliegtuig uit, en daarna was het nog een relatief korte vlucht naar Taipei. Helaas hadden we onze reis naar het hostel in Taipei van te voren gepland vanaf een ander vliegveld dan waar we daadwerkelijk landden, dus dat betekende nog een lange busreis voor we eindelijk in het stadscentrum waren. Daarna konden we met de metro richting het hostel, maar die koffers en de 36 graden buiten maakten dat tochtje nogal zwaar. Eenmaal in de goede straat en bij het goede huisnummer aangekomen, leek het gebouw waar we voor stonden wel in verbouwing, dus we waren bang dat het hostel niet meer bestond. Gelukkig riepen twee aardige Chinezen die verderop op een bankje zaten dat we de hoek om moesten en daar naar binnen konden. Daar vonden we een 'receptionist' die zijn baas ging bellen toen we vroegen of we konden inchecken, en vervolgens mocht Bastiaan via de telefoon met hem praten, lekker omslachtig allemaal! Gelukkig stonden we wel geregistreerd en onze kamer was voorzien van airco, televisie en een koelkast. Helaas is het douchegordijn verdwenen, dus de hele badkamer is ook meteen schoon na het douchen, maar voor drie dagen is het hier prima vol te houden. Aan de overkant van de straat begint een grote Night Market, waar we 's avonds wat te eten hebben gehaald. Daarna zijn we op tijd naar bed gegaan, met het idee dinsdagochtend een beetje uit te slapen en dan the Office for International Affairs op te zoeken, waar we te horen krijgen wat we allemaal nog moeten regelen voor ons visum en aan schoolzaken. Toen we opstonden gaf de afstandsbediening van de airco aan dat het kwart voor 12 was, maar later bleek dat die niet klopte.. het was inmiddels al half 6! Dat was dus te laat voor ons bezoekje aan de OIA, en daarom zijn we maar op zoek gegaan naar een wereldstekker. In Ximending, een groot doolhof van winkels en restaurantjes, vonden we een verkoper aan wie Bastiaan in het Chinees kon uitleggen wat hij zocht, en vervolgens kregen we een stekker mee die nog blijkt te werken ook! Daarna zijn we wat gaan eten en hebben we op een 'terrasje' nog wat gedronken.

• 28 Augustus 2012 - 16:53

Lyon:

Beste Michelle en Bastiaan.

We beginnen zo onderhand te wennen aan al die wereldreizigers in onze familie! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn ( niet in gewicht maar dat komt wel als ik ons Charlotte over eten hoor praten) en wij wensen jullie een fijn verblijf daar! Wees voorzichtig en veel plezier!!

Jeanne en Lyon

• 28 Augustus 2012 - 21:29

Henk:

Hoi Bastiaan en Michelle,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, een klein beetje uit de richting van het geplande einddoel maar toch nog goed onder dak. Neem de eerste dagen maar lekker de tijd om alles goed te regelen en een beetje te acclimatiseren. Let goed op elkaar en op je spullen, na de cultuurschok zullen jullie je weg wel vinden. Tot schrijfs !

Liefs Pa Henk en Ma Hennie

• 28 Augustus 2012 - 21:58

Oma:

Lieve Michelle en Bastiaan,
    Wat een verrassing al zo snel een verslag uit Taipei.
    Na een lange vlucht en het gesjouw met de zware koffers bij een temperatuur van 36 gr. zijn jullie toch op de plaats van bestemming aangekomen. Heel veel plezier.

groetjes, oma.

• 29 Augustus 2012 - 08:05

Angela Vermeulen:

Hey Michelle en Bastiaan,
    Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Ik ben erg benieuwd hoe het jullie verder zal vergaan dus ik lees met plezier alle berichtjes!! Veel plezier daar.
    Angela

• 30 Augustus 2012 - 17:39

Charlotte En Dick:

Ha Michelle en Bastiaan,

Dichtbij en toch ver weg. Zitten we allebei in China maar kunnen we elkaar niet even opzoeken. Jammer!

Nog bedankt voor je mailtje! Zijn gisteren naar de muur geweest (heel helder weer dus prachtig uitzicht) en vandaag naar het Temple of Heaven park. Heel leuk met al die zang, dans en spelletjes enzo. In de stad zag je bijna geen hand voor ogen door de smog, dus hopelijk kunnen we morgen wat culturele dingen bezoeken (en zien).

Super veel plezier in Taiwan, we zijn benieuwd naar jullie verslagen!

Groetjes Charlotte en Dick

P.s. Ja, we hebben al regelmatig eend op de afgelopen weken want daar zijn wij ook gek op :) maar die van gisteren was om je vingers bij af te likken! Niet voor niets dat de Chinezen er voor in de rij staan bij dat restaurant. We gaan het eten missen hoor...