Koffer pakken! - Reisverslag uit Beijing, China van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu Koffer pakken! - Reisverslag uit Beijing, China van Michelle Verpaalen - WaarBenJij.nu

Koffer pakken!

Door: michelleverpaalen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Juli 2011 | China, Beijing

Helaas, de jiaozi-workshop werd een avondje hotpot eten met een aantal gasten uit het hostel (dus sorry Tamara, we kunnen het je niet leren!). We hadden vroeg in de avond al asociaal veel gegeten, dus eigenlijk hadden we helemaal geen trek meer, maar toen eenmaal allerlei Chinese groenten en andere 'rariteiten' (ook al vinden wij ondertussen niets meer raar hier) in de pan met heet water gingen, hebben we toch wel wat gegeten. Er bleek een Nederlands meisje aan de andere kant van de tafel te zitten, en toen we haar aan het eind van de avond spraken, kwamen we er achter dat zij volgend jaar in Leiden ook Chinees gaat studeren, hartstikke toevallig! Nu moet ik echt m'n koffer in gaan pakken en gaan douchen, zodat ik misschien nog enigszins op tijd op bed lig. Morgenochtend gaat de wekker om half vijf, zodat we de vlaggenceremonie op Tiananmen kunnen zien (iedere dag wordt daar de Chinese vlag gehesen met zonsopgang, en 's avonds wordt de vlag weer naar beneden gehaald met zonsondergang). Daarna ontbijten we voor de laatste keer in het hostel, en dan beginnen we aan de lange terugreis.

• 28 Juli 2011 - 15:58

Jeanne:

een hele goeie reis !!!!!!!!!!!

• 28 Juli 2011 - 20:08

Tamara Breimer:

Dan maak je toch gewoon ruimte voor die heerlijke, zelfgemaakte dumplings? (A) Dooreten tot je erbij neervalt, dat is mijn motto, haha! ;)

Ik wens jullie nog een hele fijne tijd de laatste paar uur en een voorspoedige reis gewenst!

p.s. Als je Nijverdal eens wil zien, kijk dan als je thuis bent eens op uitzending gemist, en dan naar Hart van Nederland (als dat lukt). Daar komt Nijverdal straks op, vanwege een enorme regen- en onweersbui ;)

• 28 Juli 2011 - 20:34

Mama:

Goh, het lijkt ineens echt omgevlogen!
    Leuk dat jullie nog wat hebben kunnen zien deze week en ach, zo'n buitje....hadden wij hier vanavond ook. Morgenavond zien we elkaar weer, een hele goede vlucht voor jullie en tot op Schiphol.
    ps. wij zijn te herkennen aan een grote boterham met pindakaas (én hagelslag)
    liefs papa en mama